27.1.2018

Eroon flunssasta jalkahauteen ja inkiväärishotin avulla

Minulla on varmaan suhteellisen hyvä vastustuskyky, koska sairastun flunssaan
 ja muihin kulkutauteihin tosi harvoin eivätkä lapsetkaan kovin usein sairasta.
Kuumetta minulla ei flunssan takia ole ollut ainakaan 25 vuoteen. Parin viikon aikana 
meillä on kuitenkin ollut kuumetta tai vähintään pientä lämpöilyä yhdellä jos toisellakin
Tällä kertaa sain flunssan itsekin, kuumetta ei tosin ollut nytkään. Osasyyksi sairastumiseen laitan 
kyllä sen, että maanantaina töissä oli tuloilman lämmitys rikki ja kohtalaisen tehokas ilmastointi 
puhalsi kylmää ilmaa koko päivän. Totesinkin, että nyt tiedän mitä tarkoittaa kun vanhemmat ihmiset
 sanovat että veto kolottaa! Päivä päivältä olo oli sitten aina vain tukkoisempi ja erityisesti
perjantaina silmiä kutitti ja aivastutti, tuntui että pää halkeaa. Olin ihan varma että
saan nukkua koko illan mutta kokeilin paria kikkaa, joilla olo koheni huomattavasti.
Tänään on ollutkin jo lähes normaali olo. Jaanpa siis nämä vinkit teillekin!

Ensimmäinen vinkki on peräisin monen vuoden takaa Strömsöstä ja olen
sitä pari kertaa aiemminkin käyttänyt:

Jalkahaude flunssan karkotukseen:

½-1 dl oliiviöljyä (varmasti käy muukin öljy)
3 valkosipulin kynttä
20 tippaa eucalyptusöljyä

Silppua valkospuli ja sekoita kaikki ainekset yhteen.
Laita seos kahteen vahvaan muovipussiin. Kannattaa laittaa kaksi pussia päällekkäin,
varmuuden vuoksi. Itse tein puolikkaat seokset suoraan pusseihin. 
Laita jalat pusseihin ja pujota kuminauhat nilkkoihin. Vedä vielä villasukat päälle.
Alkuperäisessä ohjeessa käsketään pitää pusseja yön yli mutta itse en luota siihen että 
ne pysyisivät kunnolla. Itse olen pitänyt n. tunnin jaloissa. Sen aikaa voi vaikka lukea.

Toinen vinkki on tällä hetkellä hyvin trendikäs, nimittäin inkiväärishotti. Sitä suositellaankin
käytettäväksi vaikka joka aamu ympäri vuoden inkiväärin monien terveysvaikutusten vuoksi.
Shotissa on ärhäkkä maku, mutta juoma kaadetaankin kerralla kurkusta alas eikä maistella :)
Kokeilin itse nyt ensimmäistä kertaa ja olen aika varma, että sillä oli välittömästi vaikutusta!
Tämän tehojuoman voisi todellakin ottaa jokapäiväiseen käyttöön!

Ohjeen otin täältä


Inkiväärishotti

5 dl vettä
100g tuoretta inkivääriä
½ dl hunajaa
1 sitruunan mehu

Kiehauta vesi ja raasta sitten sekaan inkivääri. Anna  hautua n. 20 minuuttia.
Siivilöi inkiväärit pois ja sekoita joukkoon hunaja ja sitruunamehu.
Säilytä jääkaapissa ja nauti n. ½ dl:n annoksina joka aamu.


Rentouttavaa lauantai-iltaa!

~Hannele~

4 kommenttia:

  1. Inkivääri on nyt tosiaankin hottia! Minä olen tehnyt monta kuukautta vieläkin tujumpaa shottia. Olen laittanut inkiväärin ja valkosipulin palaset tehosekoittimeen. Sekoittanut ja lisännyt sitruunasta puristettua mehua. Litran annoksesta olen tehnyt jääpaloja ja joka aamu ottanut mieheni kanssa yhden ihanan:) Meillä molemmilla on alkanut verenpaineet laskea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä! Tai pahalta noin niin kuin makua ajatellen :D Mutta on nuo luonnon omat lääkkeet moneen vaivaan tehokkaita :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Viikon verran täytyi välillä aivastella ja niistää mutta nyt alkaa olla flunssa täysin ohi :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa ♥