Kylläpä meni myöhäiseen iltaan postaaminen.
Tänään oli hulinaa ja huisketta, kun nuorimman
neitokaisen kaverit olivat juhlimassa 10-vuotis synttäreitä.
Vipinää riitti, paikalla oli 12 kaveria ja oma väki päälle!
Tytöllä ei ollut mitään erityistä toivetta kattauksen teemaksi,
joten ehdotin Liisa Ihmemaassa-teemaa. Olen jo pitkään
haaveillut toteuttavani kattauksen sillä aiheella.
Pinterestissä on ihan mahdottoman paljon ideoita
aiheeseen liittyen. (hakusanoilla Alice in Wonderland Party)
Niin monta kivaa ideaa jäi vielä käyttämättä, että täytyy
ehkä pitää joskus aikuisille omat Liisa Ihmemaassa-teekutsut ;)
Synttäreiden eteen en ehtinyt tehdä ennakkoon mitään,
ihan kaikki on tehty tämän päivän aikana.
Kaikkea en siis ehtinyt millään tehdä mitä etukäteen
ajattelin. Ja pieniä unohduksiakin sattui, pillit jäi ostamatta
ja äitini antamat riisimuromakeiset jäivät pakastimeen.
Kuvatkin on otettu aika nopsaan. Näitä tilanteita varten
tarvitsisin ehkä oman hovikuvaajan :D
Kun kerran kyseessä oli "teekutsut" täytyi astiatkin olla
siihen sopivia. Limsaa en viitsinyt tarjoilla kahvikupeista,
joten tein niihin sitten kakut. Olen aiemmin pari kertaa tehnyt
tällaisia "kuppikakkuja", viimeksi maanantaina.
(kuten joku varmaan Instagramista huomasikin)
Nämä ovat tosi helppoja ja nopeita tehdä. Kääretorttupohjasta
otan paloja ja laitan täytekakun tapaan kerroksittain
kääretorttupohjaa, (kostutetaan myös) sitten hilloa,
kermaa ja itse laitan mustikoita. Ne antavat kivaa raikkautta.
Päällimmäisen palan päälle pursotan kerman ruusukkeeksi.
Koskaan ei ole näin hyvin tavallinen kakku tehnyt kauppaansa
vaikka näissä oli samat ainekset. Taisi olla kahdessa kupissa kakkua
jäljellä kun pöytää siivosin :)
Nuo sienet olivat helppoja tehdä. Vaahtokarkkeja ja valmiita
marenkeja vain elintarvikseliimalla yhteen. Voi käyttää
myöskin vaikkapa sokerikuorrutetta. Tuskailin ensin, kun
sienet eivät millään tahtoneet pysyä pystyssä. Avasin
niitä sitten pohjasta vähän, jolloin ne tarttuivat alustaan kiinni.
Tienviitat tulostin kartongille ja kiinnitin nitojalla
kiinni naruun. Picmonkeysta löysin soppelin fontin.
Samalla ohjelmalla tein syö minut- ja juo minut tekstit.
Nyt ne saivat toimia toisenlaisena koristeena :)
Ja muistakaahan käydä osallistumassa lauantaihin
mennessä 8-vuotis arvontaan tuolla alempana.
Tässä suora linkki sinne :)
Nyt nukkumaan, hyvää yötä ♥
~Hannele~