Näytetään tekstit, joissa on tunniste Keittiö. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Keittiö. Näytä kaikki tekstit

18.4.2020

Lasiset rasiat

Voi olla, että olen näiden lasisten säilytysrasioiden suhteen myöhäisherännyt mutta siltä varalta, jos
 joku ei ole niitä vielä löytänyt, ajattelinpa vinkata. Tämä ei ole millään tavalla sponsoroitu postaus, 
vaan aivan silkasta tyytyväisyydestä näitä arjen ilostuttajia kohtaan tehty :)

Taisi olla viime kevättä, kun ostin ensimmäisen tällaisen muovikantisen lasirasian ja pikkuhiljaa 
hankin niitä lisää. Hintaa rasioilla on ihan muutamia euroja. Nämä lasiset rasiat, paitsi että ovat aika 
paljon kivemman näköisiä kuin muoviset kaverinsa, ovat siitä  käteviä, että ne kestävät sekä uunin 
(ilman kantta tietysti), mikron, tiskikoneen  että pakastimen. Toki pakastuksen jälkeen kannattaa 
antaa kannen sulaa hetken, etteivät saranat mene jäisenä taivuttaessa rikki. Meillä rasioita käytetään 
mm. säilytykseen ja eväsrasioina. Ne ovat niin paksua lasia, ettei tarvitse pelätä että menevät 
repussakaan rikki ja kannet ovat tiiviitä. Kolme, reilun litran vetoista astiaa ostin joulun alla lanttu-, 
porkkana- ja punajuurilaatikoita varten. Ne olivat juuri sopivan kokoiset meidän väelle, kivan 
näköiset tarjolla ja sai sitten näppärästi kannen päälle ja jääkaappiin. Isompia rasioita ihan 
ruuanvalmistukseen on vielä omalla hankintalistalla. Jouduin toissapäivänä laittamaan yhden 
uunivuoan roskiin kun siihen oli tullut halkeama ja makaronilaatikosta valui munamaidot pöydälle 
heti kun se kaadettiin vuokaan. Ajattelin nyt ostaa sen tilalle tällaisen lasisen. Ainakin kolmen litran 
vetoisena vuokia näyttää löytyvän. En tiedä  onko jollain valmistajalla vielä isompia?

Meillä on Bilteman ja Kökskungenin rasioita. Jälkimmäisiin saisi ostettua myös bambukansia.
 Maku-merkkisiä näyttää myös löytyvän ainakin Kärkkäiseltä.









Mukavaa lauantaita ♥

~Hannele~

23.4.2019

Kauniimpaa arkea, Iris Hantverk-tiskiharja

Näin jokin aika sitten ulkomaisella sivustolla setin, johon kuului pyöreä, puinen tiskiharja ja kulho. 
En löytänyt vastaavaa Suomesta mistään, joten päätin ostaa erikseen tiskiharjan ja sille sopivan 
kokoisen kulhon. Kulhon tarkoituksena on paitsi toimia alustana, myös se että käsin tiskatessa voi
siihen tehdä pienen määrän pesuaineliuosta. Ja toki aika suurena innoittajana hankinnalle oli 
kaunis ulkomuoto! Etsin pyöreää harjaa turhaan jokaisesta vastaan tulevasta kaupasta, mutta 
muutamista nettikaupoista löysin Iris Hantverkin harjoja. Omani tilasin Hyvän tuulen puodista
Menin sitten harjan kanssa Halpa-Halliin ja testailin erilaisia kulhoja. Täydellisen sopivan kokoinen,
muotoinen ja kauniskin vielä oli Rörstrandin Swedish Grace-kulho. Arjen pieniä iloja 
Sitä arkea onkin taas edessä pitkät pätkät, joten ei ollenkaan haittaa jos siitä tekee vähän kauniimpaa :)








30.3.2018

Pääsiäiskukkia ja arvonnan voittaja

Keittiön pöytää koristaa korillinen narsisseja ja sen alle ostin pöytäliinaksi
Luhdan harmaan ruutu-lakanan alennusmyynnistä. Näitä voisin hamstrata enemmänkin,
 tykkään tuosta simppelistä kuosista. Aiemmin olen ostanut vain valkoisia, pari niistä on ollut jonkin
 aikaa pöytäliinana ja sen jälkeen siirtyneet alkuperäiseeen tarkoitukseensa. Lakanoita käytän 
useinkin pöytäliinana, kun sattuu tuo ruokapöytä olemaan sopivan kokoinen.
Posliinikennoon laitoin pöydälle kananmunien lisäksi höyheniä ja pieniä koristemunia.
Avohyllyä koristavat vuorostaan valkoiset helmililjat, sinisten jo kuihduttua.


Synttäriarvonnan voittajakin on arvottu, ja voittajakommentti kuuluu näin:

"Kuvat ovat taidokkaita.Enemmän toivon leivontajuttuja. -jennika"

Onnea sinulle Jennika! Laita minulle sähköpostilla yhtystietosi. Osoite löytyy sivupalkista :)


Kiitos jokaiselle arvontaan osallistuneelle! Aivan liikuttuneena olen lukenut
ihania kommenttejanne. Sydäntä lämmittävää palautetta, kiitos  







Onnellista pääsiäisen aikaa jokaiselle!

~Hannele~




13.3.2018

10 vuotta bloggausta- miten aiheet ovat muuttuneet?

Olen selannut noita alkuaikojen postauksia ja välillä ei kyllä tiedä, itkisikö vai nauraisiko :D
Kuvat ovat suttuisia ja niin pieniä että saa tarkkaan tihrustaa jotain selvää saadakseen.
Se tosin vähän lohduttaa että samanlaista taisi olla siihen aikaan aika monessa blogissa.
 Kuvat sai kyllä klikkaamalla isommaksi, mutta olihan se työlästä!

Ehdottomasti eniten näyttää alkuvuosina blogin postausaiheina olleen korttiaskartelut. 
Korttiblogeja olikin siihen aikaan pilvin pimein ja minäkin osallistuin ahkerasti erilaisiin
korttihaasteisiin joissa tehtiin kortti annettujen ohjeiden mukaan. 
En koskaan kovin taitavaksi siinä puuhassa kehittynyt mutta se ei näytä hillinneen
innostusta ollenkaan :D Vuosiin ei olekaan enää kortteja tullut askarreltua.

Olen aina leiponut paljon ja leivonnaisten ohjeita olenkin laittanut blogiin ihan alusta asti.
Samaan tahtiin en enää ehdi leipoa kuin kotiäiti-vuosina, joten ohjeita ei ole enää niin usein tullut.
Ja tietysti paljon leivotaan samoilla ohjeilla, jotka jo blogista löytyvät.

Täytekakkuja löytyy n. sadasta postauksesta. Välillä tein paljonkin
tilauskakkuja ja lakkasin laittamasta niitä blogiin jossain vaiheessa. Laitoin ensin kuvia
Instagramiin, sitten en sinnekään. Nyt olen taas pitkän tauon jälkeen tehnyt muutamia
täytekakkuja, mutta ne ovat päätyneet vain Instan stooreihin hetkeksi.

Sisustusaiheiset postauksetolivat alkuaikoina hyvin harvassa. Ne muutamat mitä olen parin
ensimmäisen vuoden aikana laittanut, ovat yhtä kuvaa lukuunottamatta hyvin pieniä yksityiskohtia.
Pikkuhiljaa rohkaistuin laittamaan kuvia sisustuksesta vähän enemmänkin.

Lasten kuvia ei blogista juurikaan löydy. Olen tarkoituksella pitänyt aika tarkan
rajan, mitä tänne kirjoitan ja blogista löytyykin vain pintaraapaisua meidän elämästä.
Olisihan 7 lapsen tekemisistä saanut aikaan aikamoisia postauksia,
mutta taitaa olla tärkeämpää suojella perheen yksityisyyttä 

Siinäpä pientä muistelua blogin matkasta taas, jatkoa seuraa :)



Tänään ostin kevättalven ensimmäiset helmililjat,
niissä on jo aavistus keväästä :)

~Hannele~

24.1.2018

Sisustuskooma

Täällä podetaan jonkin sortin sisustuskoomaa. Tekisi mieli tehdä jotain pieniä uudistuksia, mutta en 
oikein pääse käyntiin niiden kanssa. Muutamakin paikka kaipaisi maalia tai pientä fiksausta.
Kokemuksesta tiedän että kun saa jonkun alulle, se aiheuttaa inspiraation puuskan jonka vallassa
saa sitten aikaiseksi yhtä ja toista.  Itse ainakin koen, että tarvitsen säännöllisin väliajoin niitä
puuskia, jotta pysyn monellakin elämän osa-alueella vireessä. En siis mitään suuria sisustusmuutoksia
 koskaan tee, mutta tämä meidän ikuisuusprojekti ottaa aina niinä hetkinä harppauksen eteen päin.
Usein tämä tunne tulee juuri näin alkuvuodesta ja kevään kynnyksellä saakin sitten taas enemmän aikaan.
Sitä puuskaa odotellessa, eihän sitä tiedä jos se onkin jo ihan nurkan takana :)




Kuvat keittiön avohyllyiltä juuri nyt. Aloin tässä postausta tehdessä katsoa että mikä noissa 
ylähyllyn purkeissa on outoa niin ovatpa taaempien purkkien kannet osuneet kuvassa kohdilleen :)

~Hannele~

24.12.2017

Luukku 24- Jouluaatto


Yksi oma jouluperinteeni on herätä aattoaamuna aikaisin, kun muu väki vielä nukkuu. 
Yön uunissa ollut kinkku tuoksuu, radiosta kuuluu jouluohjelmaa ja kynttilät palavat. 
Jouluaattoaamussa on jotain aivan erityistä tunnelmaa. Pikkuhiljaa muukin väki heräilee
ja sitten onkin aika keittää riisipuuro ja koristella joulukuusi. Nautin joka hetkestä 
Keittiön avohylly on saanut jouluisen asun. Väärän vänkyrä piparitalokin sinne syntyi viime hetkellä :)







Kiitos kun olit mukana seuraamassa joulukalenteria!
Toivotan teille jokaiselle tunnelmallista ja rentouttavaa joulun aikaa  

~Hannele~


12.11.2017

Isänpäivänä


Aamulla herättiin miehen kanssa kahdestaan aamukahville mutta hän onneksi 
torkahti vielä ennen kuin lapset heräsivät niin päästiin herättämään laulamalla.
Yksi lahjoista oli tietysti  meilläkin tänä vuonna kovasti yleinen karkkikortti. 
Viime vuonna sellaisia näin ja nyt päätettiin tyttöjen kanssa se toteuttaa.
Tyttö leipoi illalla kakun ja sillä herkuteltiin päivänsankarin herättyä.
Päivällä syötiin savulohipiirakkaa ja salaattia halloumjuustolla.
Piirakka oli valmiina pakastimessa kun vähän aikaa sitten tein kutsuille
useamman ja yksi kokonainen jäi syömättä. Helpolla pääsin siis tänään!
Parasta tässä päivässä on se, kun koko perhe on kotona 










Hyvää isänpäivää kaikille isille!

~Hannele~

29.10.2017

Sunnuntaibrunssi

Eilen toiseksi vanhin poika palasi 4 viikon työharjoittelureissulta Espanjasta
ja sekä sen että lopuillaan olevan syysloman kunniaksi meillä oli tänään brunssi.
 Tai niin kuin moni jo tietää, meillä se on maailman parasta aamupallaa :)
Meillä on brunssi ollut  nykyään tosi harvoin, johtuen siitä että aina
tuntuu joku olevan sunnuntaina jossain. Ja kun itsekin olin entisessä työpaikassa
niin usein sunnuntaina töissä, oli sopivia päiviä vieläkin harvemmin.
Nyt ilmoitinkin sitten kaikille etukäteen että kannattaa olla tänään kotona :D











Leppoisaa sunnuntai-iltaa 

~Hannele~

Rocky Road videolla

Olen taas niin innostunut videoiden teosta, kun välillä oli vähän hiljaisempaa
sillä saralla. Toisinaan on vaikea keksiä, mitä tekisi seuraavaksi  mutta
nyt on taas tupsahdellut mieleen ideoita. Otan muuten mielelläni vinkkejä vastaan :)
Täältä löytyy 34 tähän mennessä kuvaamaani leivontavideota.

Eilen kuvasin videolle Rocky Roadit. Ne ovat tosi helppoja
mutta enpä muista millloin olen viimeksi tehnyt!
Ehkäpä lapset nyt innostuvat tekemään näitäkin, kun ovat opetelleet
monenlaisia leivonnaisia katsomalla minun videoitani :D


Rocky Road

200g maitosuklaata
200g valkosuklaata
25g voita
2 dl lakritsia
1,5 dl cashewpähkinöitä
2-3 dl minivaahtokarkkeja

Sulata suklaat ja voi ja sekoita ne keskenään.
Pilko lakritsi ja pähkinät. Pilko myös vaahtokarkit jos
käytät isoja vaahtiksia. Lisää karkit ja pähkinät suklaaseokseen
Levitä massa leivinpaperilla vuorattuun vuokaan. (minulla 24x14 cm)
Ripottele päälle ainakin vaahtokarkkeja ja painele hiukan.
Anna jähmettyä jääkaapissa n.1 tunti. Leikkaa paloiksi :)







Eilen tuli poika kotiin 4 viikon reissulta Espanjasta  
Sen kunniaksi lähdenkin nyt valmistelemaan "maailman parasta aamupallaa" :)
Ja hei, meille on yöllä vihdoin satanut ensilumi!

~Hannele~

23.10.2017

Tarpeellista vain

Tokihan sieltä torstaiselta Oulun reissulta tarttui jotain mukaankin vaikka nykyään 
ei tule enää ostettua niin paljon" pientä kivaa" vaan oikeasti  harkitsee enemmän mitä ostaa. 
Nämä kaikki olivatkin olleet mielessä jo aiemmin:

Lifestylenordicista mukaan tarttui Tine K:n kori, jonka ostin leipäkoriksi. 
Entiset olivat jo niin aikansa eläneitä. Saman sarjan iso kori minulla onkin ollut jo  monta vuotta. 
Se on tällä hetkellä eteisen lattialla, mutta on toiminut mm. joulukuusen jalkana.

Kun postailin tiskipöydän jutuista, ajattelin että musta tai tumman harmaa "luutu" 
keittiössä  olisi kiva.  Nyt sitten löysinkin Musta 5101:n mustan tiskirätin. 
Täytyy tänään viimein pestä se ja kokeilla kuinka toimii käytössä.

Kävin ennen lähtöä vielä pikaisen mutkan Granitissa ja viimein
ostin puuvartisen rikkasetin. Pari vuotta sitten ostin "väliaikaiseksi" lyhytvartisen
setin mutta tällaisesta olen jo silloin haaveillut. Nyt löytyi sopivaan hintaan :)









Täällä vietetään syyslomaa ja nuorimmainen lähtikin jo
illalla mummulaan. Sinne pitää päästä aina lomalla :)

Ihanaa uutta viikkoa!

~Hannele~