Voi olla, että olen näiden lasisten säilytysrasioiden suhteen myöhäisherännyt mutta siltä varalta, jos
joku ei ole niitä vielä löytänyt, ajattelinpa vinkata. Tämä ei ole millään tavalla sponsoroitu postaus,
vaan aivan silkasta tyytyväisyydestä näitä arjen ilostuttajia kohtaan tehty :)
Taisi olla viime kevättä, kun ostin ensimmäisen tällaisen muovikantisen lasirasian ja pikkuhiljaa
hankin niitä lisää. Hintaa rasioilla on ihan muutamia euroja. Nämä lasiset rasiat, paitsi että ovat aika
paljon kivemman näköisiä kuin muoviset kaverinsa, ovat siitä käteviä, että ne kestävät sekä uunin
(ilman kantta tietysti), mikron, tiskikoneen että pakastimen. Toki pakastuksen jälkeen kannattaa
antaa kannen sulaa hetken, etteivät saranat mene jäisenä taivuttaessa rikki. Meillä rasioita käytetään
mm. säilytykseen ja eväsrasioina. Ne ovat niin paksua lasia, ettei tarvitse pelätä että menevät
repussakaan rikki ja kannet ovat tiiviitä. Kolme, reilun litran vetoista astiaa ostin joulun alla lanttu-,
porkkana- ja punajuurilaatikoita varten. Ne olivat juuri sopivan kokoiset meidän väelle, kivan
näköiset tarjolla ja sai sitten näppärästi kannen päälle ja jääkaappiin. Isompia rasioita ihan
ruuanvalmistukseen on vielä omalla hankintalistalla. Jouduin toissapäivänä laittamaan yhden
uunivuoan roskiin kun siihen oli tullut halkeama ja makaronilaatikosta valui munamaidot pöydälle
heti kun se kaadettiin vuokaan. Ajattelin nyt ostaa sen tilalle tällaisen lasisen. Ainakin kolmen litran
vetoisena vuokia näyttää löytyvän. En tiedä onko jollain valmistajalla vielä isompia?
Meillä on Bilteman ja Kökskungenin rasioita. Jälkimmäisiin saisi ostettua myös bambukansia.
Maku-merkkisiä näyttää myös löytyvän ainakin Kärkkäiseltä.
Mukavaa lauantaita ♥
~Hannele~