11.2.2024

Laskiaissunnuntai

 Eilen leivoin pienen taikinan verran pullaa, jotta saatiin eilen ja saadaan myös tänään herkutella
laskiaispullilla. Sen verran kovasti pakkanen paukkuu, että taitaa laskiaisen mäenlaskut jäädä
toiseen kertaan. Tiistaina pääsee ainakin töissä niihinkin hommiin jos sää sallii :)





Rentoa laskiaissunnuntaita!

~Hannele~

9.2.2024

Tammikuulta

Tammikuu oli niin kylmä, että elämäkin hidastui luonnostaan. Ei paljoa tullut liikuttua varsinkaan
autolla kuin ihan pakolliset. Eipä tosiaan harmittanut että suurimman osan kuukaudesta pääsin
 kulkemaan kävelemällä töihin. Keikkatyön hyviä puolia sekin. Kun oli vähänkään lauhempaa,
 kävimme lumikenkäilemässä. Tehtiin miehen kanssa viime vuoden tapaan lähiympäristöön muutaman
kilometrin polku, jota olemme kiertäneet myös ilman lumikenkiä kun pohja kantaa.

Tammikuussa juhlittin veljeni vaimon nelikymppisiä ja omalla väellä miehen synttäreitä.
Tyttö teki lahjaksi hauskan t-paidan ja minä neuloin villasukat!
Se onkin historiallinen tapahtuma, kun en elämäni aikana ole juurikaan neulonut ja villasukkia
kahdet + yhdet aikoinaan kesken jääneet. En ihan helpoimman kautta mennyt, vaan tein
 Novitan Metsäretki-sukat. Ei niistä koon puolesta ihan täydelliset tullut, kun varsi tuli tehtyä turhan
 isokokoisena, ja kantapään jouduin purkamaan ja vähän pienentämään mutta sanoin että
ainakin ne on rakkaudella tehty!  :D ♥

Koska olimme luonnostaan enemmän kotona, tuli myös leivottua jonkin verran.
Oi niitä aikoja kun lapset oli pieniä ja leivoin monta kertaa viikossa jotain.
Sitä voisi kyllä harrastaa taas enemmän taas kun kaikki leipomisinto ei kulu töissä.

Pitäisikö huomenna leipoa laskiaispullia?








Mukavaa viikonloppua ♥

~Hannele~

29.1.2024

Arjen apuri tavoitteiden toteuttamiseen

 Viime vuoden loppupuolisko oli vähän matalalentoa monessa asiassa mutta tänä vuonna haluan
saada enemmän aikaan. Olen aina tykännyt tehdä to do-listoja ja ne motivoivat minua helposti, mutta
 niidenkin käyttö on unohtunut pitkäksi aikaa. Nyt löysin kivan to do-plannerin, joka toivon mukaan
 inspiroi ja motivoi. Vihkosessa on joka päivälle oma sivunsa, johon voi suunnitella päivän tehtäviä ja
 aikatauluja. Eikä tavoitteena toki ole, että päiväsuunnitelmat on täynnä erilaisia kotitöitä ja muuta
 pakollista vaan että siihen tulee myös kivoja juttuja. Ja ehdottomasti myös valokuvaamista, joka on jo
 useamman vuoden ajan jäänyt niin vähäiseksi, että kynnys ottaa kamera käteen on kasvanut.
Nähtäväksi jää miten tavoitteen käy, toivottavasti hyvin! :)





~Hannele~

13.1.2024

Nuutinpäivä

 Hyvä Tuomas joulun tuo, paha Nuutti pois vie.
Nuutinpäivänä on päättynyt jouluaattona julistettu, 20 päivää kestänyt joulurauha.


Tänä vuonna meillä mentiin entivanhaisella tavalla ja riisuttiin joulu vasta tänään,
Nuutinpäivänä. Yleensä kuusi ja koristeet on otettu pois loppiaisen jälkeisenä päivänä,
mutta kuusi ei varistanut juuri yhtään vaikkei sitä viimeisen viikon aikana enää
muistettu edes kastella. En ollut myöskään kyllästynyt joulutunnelmaan, eivätkä muutkaan
moittineet. Vähän tuntui vieläkin haikealta pakata joulukoristeet laatikoihin ja kantaa kuusi ulos.

Mutta ensi vuonna hän, saapuu lailla ystävän :)



~Hannele~


31.12.2023

Vuosikooste 2023

 Edellisten vuosien tapaan kuvakooste menneestä vuodesta.
Tähänkin vuoteen mahtui ihania perhetapahtumia ja -juhlia. Saimme kaksi uutta
lastenlasta ja lisäksi juhlimme pojan ja miniän tuplalakkiaisia. Oma työvuosi oli
hyvin vaihteleva ja kesällä työt veivät monta kertaa myös eteläiseen Suomeen.
Reissasimme retkeilyautolla pohjoiseen kolme kertaa, kesällä kävimme miehen ja
kahden nuorimman lapsen kanssa Norjassa asti. Blogissa oli taas ennätyshiljaista, mutta
loppuvuotta kohden tahti vähän kiihtyi ja joulukalenterin sain kuin sainkin tehtyä tänäkin vuonna :)


Toivotan onnen täyteistä uutta vuotta 2024 ♥














~Hannele~