31.1.2017

Sunnuntain brunssi

Pitkästä aikaa, sunnuntaina meillä katetiin
pöytään brunssi. Eli niin kuin meidän perheessä
sanotaan: maailman parasta aamupallaa.
En ehtinyt sunnuntaina postausta tekemään
kun illalla lähdin yöjunalla kohti Helsinkiä.
Tänä aamuna tulin takaisin ja seuraavassa postauksessa 
kerronkin mitä varten siellä oikein käväisin :D

Brunssin ainekset on meillä aikalailla samat aina:
hedelmiä sämpylöitä lisukkeineen, pekonia, munia,
jugurttia, tuoremehuja. Ja vaihtelevasti muita aineksia.
Kun ei tällä porukalla valmisbrunsseille oikein raaski lähteä,
on kiva välillä kotona herkutella :)









Pirtsakkaa uutta viikkoa!

~Hannele~


P.S. Julkaisin juuri myös viime viikon
palasia YouTubeen :)



27.1.2017

Kattilarakkautta!

Tuossa syksymmällä silmiini osui Jovelan Johannan
kuparin puhdistus-vinkit ja mieleeni jäi erityisesti kuva 
roikkuvista kuparikattiloista. Ajattelin, että onpa vain
aika kivan näköisiä! En erityisemmin suunnitellut moisia
hankkivani, mutta eilen tuli kuparikasari vastaan 
yllättävässä paikassa, nimittäin Lidlissä. Oli siellä 
myöskin pannuja ja erilaisia työvälineitä, mutta tällä kertaa
mukaan tarttui vain kasari. Hintaa sillä oli n. 30€
Sisäosa ja kahva on ruostumatonta terästä ja minusta
tämä on niin kaunis ettei sitä malta kattilalaatikkoon piilottaa!
Kasari tulee varmasti näkymään myös leivontavideoilla,
on nimittäin aika soppelin kokoinen voin sulatukseen :)




Iloista viikonloppua!

~Hannele~

25.1.2017

Sämpylöitä :)

No nyt on mallillaan kun toista postausta
jo tälle päivälle pukkaa! Mutta aamulla arvelin,
että leivontavideon kuvausta voi olla ohjelmassa
ja niinhän se olikin. Enkä tietystikään malta olla sitä
täällä jakamatta! Tällä kertaa tein sämpylöitä,
ohjeella joka on ollut käytössä sen parikymmentä
vuotta. Ainut ohje, mitä olen yleensäkään käyttänyt
mutta mitäpä tuota suotta hyvää ohjetta vaihtamaan :)
Vähän toki tuo vaihtelua se, mitä jauhoja, hiutaleita
ja leseitä taikinaan kulloinkin lisäilee.
Ohjeen sain koulusta 16-vuotiaana ja suurensin
sitten sitä niin, että ohjeeseen tulee kokonainen hiiva.





Illan mittaan lämpenee sauna ja paukkuu popparit.
Ja kaupasta tarttui uusin Unelmien Talo&Koti,
enkä ole vielä ehtinyt sitä edes avaamaan!

Leppoisaa iltaa :)

~Hannele~



Keskiviikkohuomenta

Hyvää huomenta!
Viimeinenkin koululaisista saateltu matkaan ja
aika aloittaa päivän hommat. On se päivä viikosta, 
jolloin teen omia hommia. Tänään se tarkoittaa kuvien
muokkausta ja mahdollisesti yhden leivontavideon kuvaamista.
Se yksi ylimääräinen "vapaapäivä" jonka nelipäiväistä
työviikkoa tehdessä jää, tahtoi syksyn aikana täyttyä
kotitöistä ja muista juoksevista asioista enkä saanut
sitä ylimääräistä päivää käytettyä niin tehokkaasti kuin
olisin halunnut. Vuoden alusta päätin, että on pakko
vähän skarpata ja pyhittää yksi päivä ihan kunnolla
näille sivuhommille. Saa paljon enemmän valmista :)



Kivaa keskiviikkoa!

~Hannele~

22.1.2017

Sunnuntai

Ihana hidas sunnuntaiaamu, kolme edellistä sunnuntaita
kului töissä, joten nautin tästä niin paljon taas!
Pian täytyy kyllä lähteä kuskaamaan ensi kesän riparilaista
rippikoulusunnuntaihin, joten ihan koko päivää ei pääse
laiskottelemaan :) Pitkästä aikaa tilasin muuten kahvikapseleita.
Aina kun ne loppuu, menee monta kuukautta että muistan 
tilata lisää. mutta sitten kahvikone tuntuukin taas ihan 
luksukselta kun sillä pääsee tauon jälkeen kahvia tekemään.
Ja tulppaanikimppukin tarttui mukaan kaupasta.
Elämän pieniä iloja :)




Ihanaa sunnuntaita 

~Hannele~