21.3.2019

Kiva päivä Valkeassa

Kaupallinen yhteistyö Kauppakeskus Valkean kanssa.

Pari viikkoa sitten lapset viettivät hiihtolomaa ja itsekin sain loppuviikolle ylimääräistä vapaata.
Siihen täytyi tietysti keksiä jotain kivaa tekemistä ja kun pääsin tekemään yhteistyötä Kauppakeskus
 Valkean kanssa, päätimme lähteä viettämään päivää Ouluun. Meillä oli ajatuksena tehdä tyttöjen
reissu naistenpäivän kunniaksi, mutta otimmekin myös kuopuksen mukaan. Hänellä kun olisi muuten
 ollut hyvinkin tylsä päivä kotona. Olimme Valkeassa porukalla viimeksi pari vuotta sitten syyslomalla.
Silloin menimme Ouluun junalla ja vietimme päivän Valkeassa sekä lähiympäristössä. Itse
olen toki käynyt siellä pari kertaa tässä välissä ja nuorisokin itsekseen. Edellisellä reissulla päivä
kului joutuisasti emmekä siksi nytkään miettineet päivälle erityistä ohjelmaa. Valkeassa on n. 60
erilaista liikettä ja ravintolaa, joten päivän sai hyvin kulumaan eikä läheskään kaikkia kiinnostavia
liikkeitä ehditty edes kiertää. Kauppakeskuksissa tykkään aina itse myös istuskella ja katsella
ihmisvilinää. Sitä me harrastimme opiskelukavereiden kanssa jo nuorena Oulussa! Valkean keskellä
kulkee Kesäkatu, jossa voi istuskella, tavata tuttuja ja vaikka seurata lavalla olevia esiintyjiä jos
sattuu sopivaan aikaan paikalle. Kesäkadun varrelta löytyvät myös lähes kaikki kahvilat.

Ihan ensimmäiseksi menimme syömään. 7 erilaista ravintolaa on Valkeassa koottu yhteen paikkaan
Ravintolamaailma Köökiksi. Viime reissulla testattiin Friends & Brgrs, tällä kertaa lapsilla teki mieli
pizzaa. Tosin nuorin tytöistä olisi halunnut kokeilla sushia, mutta lopulta hänellekin kelpasi Rosso kun
lupasin, että kokeillaan sushia sitten seuraavalla kerralla. Jälkiruoaksi haettiin hetken päästä pari isoa
 smoothieta Jungle Juice Barista. Kun oli vatsat vielä täynnä pizzaa, 2 isoa mukia riitti hyvin
jälkkäriksi koko porukalle. Illan herkkuhetkeen ostettiin mukaan laatikollinen Arnoldsin donitseja.
Ovat muuten erittäin herkullisia nuo yhdessä kuvassa näkyvät Rocky Road-donitsit!

Yksi Valkean jännimmistä paikoista pienimmälle on käytävällä oleva lasikupu, jonka reunoilla voi
 istuskella, ja josta on näkymä alapuolella, pohjakerroksessa olevaan Sokos Herkkuun. Reissun
lopuksi kävimmekin tekemässä vielä ruokaostokset siellä. Oli kätevä käydä ruokakaupassa samalla
reissulla, eikä tarvinut kotimatkalla enää poiketa erikseen mihinkään. Herkun valikoimassa
ihastuttivat monet erikoisemmat tuotteet, mitä ei tavallisista ruokakaupoista löydä. Ja voi, mitkä
juusto-, liha- ja  kalatiskit Sokos Herkussa olikaan! Siellähän oli pikkukylän tyttö ihan silmät
ymmyrkäisenä tiskien äärellä. Miehelle toin tuliaiseksi kuhafileen, sai hänkin vähän herkutella kun ei
 päässyt mukaan :) Kuulin myöhemmin, että Sokos Herkun ravintolassa on lauantaisin tarjolla
brunssi. Se täytyy ehdottomasti käydä joskus testaamassa kun sattuu Oulussa olemaan sopivaan aikaan.

Näin "maalla" asuvana olen aina kartellut parkkihalleja. Niissä tuntuu olevan aina tosi ahtaat ruudut
eikä meidän auto ole kovinkaan ketterä kääntymään. Mieluummin siis aina ennen olen Oulun
keskustaan mennessäkin ajanut esimerkiksi Torinrantaan ja kulkenut kävelemällä pidemmästi.
Syksyllä Oulussa käydessäni ajoin kuitenkin vahingossa Kivisydämeen kun olisi pitänyt ajaa
sisäänkäynnin vierestä. Se oli onnekas vahinko, sillä siellähän olikin ihan tilavaa ja kätevä pysäköidä
 ja totesin että ihan turhaan ajan enää jatkossa kauemmaksi kun kerran ihan ydinkeskustan alle pääsee
 noin kätevästi ja siitä vain nousee hissillä ylös. Kovilla pakkasillakaan ei tarvitse miettiä, lähteekö
auto pitkän päivän jälkeen käyntiin. Eikä tarvitse rapata lasejakaan tai vastaavasti kulkea vesisateessa :)

Kauppakeskus Valkea on kyllä mielestäni piristänyt Oulun keskustaa merkittävästi, ilman sitä ei
keskustassa varmastikaan olisi niin laajaa valikoimaa erilaisia liikkeitä ja palveluita!

Instagramissa uusimmassa kuvassa on kilpailu, jossa arvotaan 70 euron arvoinen lahjakortti
voittajan vapaasti valitsemaan Valkean liikkeeseen. Käykäähän osallistumassa!

~Hannele~

P.S. Valkean Sokos-liikkeissä on parhaillaan käynnissä sunnuntaihin asti kestävät
3+1-päivät, jossa löytyy joka päivälle hyviä tarjouksia!

1. Valkea on kyllä ihana kauppakeskus,kannattaa tosiaan käydä jos Oulussa vierailee.

1. Niin on! Ja voi käydä pikaisesti tai tuollaisen kuuden tunnin reissun, molemmat onnistuu :)

2. Meillä olis samansuuntainen keikka suunnitteilla huhtikuun alkuun. Valkea on kyllä viihtyisä ja paljon plussaa myös siitä, että parkista pääsee suoraan sisään. Niin helppoa!

1. Mukavaa Valkea-päivää teille myös! ♥ On kyllä näppärä pysäköidä, ja lapsista tosi jännää :)

3. Kuullosti mukavalta päivältä!
    Nam, mitä pizzoja ja nuo donitsit niin herkullisen näköisiä.
    Kauppakeskukset on siitä mukavia, kun saa sisätiloissa siirtyä liikkeestä toiseen, eikä tarvitse välillä varsinkaan talvisaikaan ulkona värjötellä. Liikkeet löytyy saman katon alta ja välillä voi poiketa syömään niin taas jaksaa!:)

Mukavaa viikonloppua sinulle Hannele!

1. Oli kyllä tosi mukava päivä ♥ Donitseja tekis kyllä mieli, harmi (tai ehkä hyväkin :D) että meillä lähimpään Arnoldsiin on 100 km matkaa! Tosiaankin varsinkin just talvisaikaan aivan loistavaa, ettei tarvi ulkokautta siirtyä liikkeestä toiseen. Säästyy aikaa ja vaivaakin :)